A dél-balatoni Bujdosó Szőlőbirtok és Pincészet Matróz sorozatának címkecsaládja megújult idén ősszel. A téma maradt a Balaton és a vitorlázás, a letisztult grafikai elemekkel és új színvilággal rendelkező címkéket ismét Ipacs Géza tervezte meg a pincészet részére.

bor bujdosó

 

Amikor a pincészet 2011-ben megkereste Ipacs Géza grafikust, szinte azonnal egyértelmű volt, hogy a tökéletesen hozzájuk passzoló koncepció és címkevilág a vitorlázás témaköre lesz, hiszen a családtól elválaszthatatlan a Balaton és a hajózás. A Bujdosó fivérek gyerekkoruk óta vitorláznak, és azóta sem csillapodott ez a szenvedélyük, ami jól megfér a Balaton melletti szőlőműveléssel és borászkodással. Állandó résztvevői a hazai versenyeknek, többek között a Kékszalagnak, de rendszeresen indulnak az Adrián folyó megmérettetéseken is. Nem volt nehéz felismerni, hogy a saját történetük kifejezetten jól áll nekik, így a Matróz sorozat korábban színes grafikái mellett a prémium boraikat is a Balaton klasszikus, elegáns vitorlásairól, többek közt a Sirocco, a Nemere és a Tramontana nevű hajókról nevezték el.

„Két éve merült fel bennem, hogy ugyan jók ezek a címkék, és a vásárlók visszajelzései alapján szerethetőek is, de a világ mint vizuális környezet gyorsan változik, és ezt nem hagyhatjuk figyelmen kívül. Korszerűnek és aktuálisnak maradni fontos része egy márka életének” – mondja Ipacs Géza a Matróz sorozat címkéinek arculatváltásáról.

bor bujdosó
 
Egy grafikailag egységesebb és markánsabb megjelenés volt az új címkék koncepciójának az alapja, ami sokkal erősebb kódokkal kommunikál. A változás legszembetűnőbben a motívumok letisztultságában és elrendezésében, valamint az új színválasztásban látszik.
 
„Bár az előző címkecsaláddal mind elégedettek voltunk, mégis úgy éreztem, hogy már nem olyan vagány, mint 2011-ben. Szerettem volna, ha az új címkék egy kicsit elegánsabb, kevésbé színes, egyszerűbb formavilágúak legyenek úgy, hogy az alapkoncepció és a motívumok megmaradjanak” – meséli Bujdosó Ferenc.

bor bujdosó
 
Az eddigi sokszínű és rajzosabb motívumok ikonjellegű megjelenésre cserélődtek, a centrális elrendezést pedig átlós váltotta fel. A korábbi címkéken nem szerepelt még az a színkódolás, ami az új arculat egyik meghatározó eleme. A döntés természetesen a kék színre esett, abból is a tengerészkékre, amit pl. a jól ismert és népszerű tengerészcsíkos pólókról ismerhetünk. A tipográfia feszesebbé vált, a Bujdosó logó pedig a címke alsó részébe került egy kék sávba, ami által plusz nyomatékot kapott.

„A végeredmény az elvárások szerinti egységesebb és letisztultabb márkamegjelenés lett. Azt gondolom, hogy az új címkecsalád elősegíti a Bujdosó-sztori továbberősödését” – indokolja a változásokat Ipacs Géza.

bor bujdosó

Fotók: Furmint Photo

Sajtóanyag alapján szerkesztette: Farkas Krisztián

Ha tetszett a poszt, akkor csatlakozz a Koktél Bloghoz a Facebookon és az Instagramon!