6,2 millió hektoliter sört gurítottunk le tavaly, a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint a hazai értékesítés egyre nagyobb százalékát teszik ki a prémium termékek.
A sörfogyasztás fellendülése a gazdasági válság vége óta töretlen: a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint 2017-ben 6,2 millió hektoliter sört adtak el a hazai piacon, ami mintegy 20 millió korsónyi növekedést jelentett az azt megelőző évhez képest, az idei évben pedig a forgalom további növekedése várható. Különösen kedveznek a piacnak a nyári hónapok: a Világgazdaság által megkérdezett áruházláncok szerint az éves forgalom 35-40 százalékát ez az időszak teszi ki.
„A fogyasztás növekedését az idő melegedése mellett a nyaralások, a fesztiválszezon és az idei évben még a nagy tömeget megmozgató labdarúgó-világbajnokság is erősíti.”
Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója
Nem csak mennyiségre megy a magyar fogyasztó: a nemzetközi trendnek megfelelően egyre inkább a minőségi termékeket keressük. Az előző évben leginkább a középkategóriás sörök eladása nőtt meg elsősorban az olcsóbb, alsókategóriás termékek rovására. Az ízesített és alkoholmentes termékek forgalma is erősödött: míg előbbi esetében 19 százalékos, addig utóbbi kategóriában 25 százalékos volt a bővülés. A Belvárosi Sörfesztivál felmérése szerint a magyar sörfogyasztók hetente átlagosan 1500 - 2000 forint között költenek folyékony kenyérre.
„A kutatásunk szerint a hagyományos elképzeléssel szemben a sörözés már nem csak a férfiak sajátja: a prémium, illetve kézműves söröket a 26-39 éves, főiskolai végzettségű férfiak és nők egyaránt keresik. Ugyanakkor míg a férfiak jól ismerik a sörtípusokat, addig a hölgyek kevésbé tudatosan választanak.”
Kurucz Dániel, a Fesztivál Holding Kft. ügyvezetője
Az iparági adatok a Magyar Sörgyártók Szövetségének 2017-es éves jelentéséből származnak. A további adatok egy 2017 áprilisában végzett online kutatáson alapulnak, melyben közel 500 sörfogyasztót kérdeztek meg fogyasztási szokásaikról.
Sajtóanyag alapján szerkesztette: Farkas Krisztián
Ha tetszett a poszt, akkor csatlakozz a Koktél Bloghoz a Facebookon és az Instagramon!