Az egyik legpatinásabb francia likőrmárka, a Cointreau Magyarországra is elhozza nemzetközi jótékonysági kampányát. Cindy Crawford-ot, Eva Longoria-t és Naomi Campbell-t követve minél több magyar embert is szeretnének bevonni a kihívásba, melynek lényege, hogy minden #1narancs1fa hashtaggel feltöltött narancsos fotó után a Cointreau pénzadományt ajánl fel magyarországi faültetésre.
A Cointreau néhány hónapja vezette be új jótékonysági kampányát a Cointreau művészeti vezetője, Laetita Casta francia színésznő és szupermodell valamint a belga-tunéziai művész, Naziha Mestaoui kezdeményezésére. A kampány lényege, hogy minden #1orange1tree hashtaggel, a legnépszerűbb közösségi platformokon megosztott fotó után a Cointreau egy fát ültet el Szenegálban, ezzel is elősegítve az ottani biodiverzitás megőrzését, a kihalófélben lévő ökoszisztéma hiányzó darabjainak pótlását. A nemzetközi kampányhoz már több híresség is csatlakozott, a kitaláló Laetitia Casta-n kívül Eva Longoria, Cindy Crawford és Naomi Campbell is pózolt már naranccsal a közösségi médiában.
A narancs természetesen nem egy véletlenszerűen választott motívum, hiszen a Cointreau Franciaország egyik leghíresebb itala, egy narancslikőr, melyet 1849-ben hoztak forgalomba, családi vállalkozásként. Azóta is töretlen a népszerűsége, szinte nincs is a világon olyan koktélbár, ahol ne lenne megtalálható, mivel ez az egyik legtöbbször használt koktélalapanyag. Megtalálható pl. a tequila alapú Margaritában, a cognac alapú Sidecar-ban vagy a gin-alapú White Lady-ben, de a párizsi nők italaként is találkozhatunk a Cointreau-val, akik citrusokkal, gyümölcsökkel ízesítve és szódával felspriccelve fogyasztják. Az így készülő Cointreau Fizz a letisztult párizsi elegancia jelképévé vált.
A Cointreau Magyarországon is szeretné jótékonysági kampányát népszerűsíteni, így a Levegő Munkacsoporttal karöltve egy arra érdemes területen fog szeptemberben fákat ültetni. Ehhez a hashtag-gyűjtés május 10-én indul, és június 30-ig tart majd. A magyar résztvevőktől a #1orange1tree hashtag-en kívül a #1narancs1fa jelölés használatát is kérik. A kampány egyebekben teljesen megegyezik francia párjával: minden résztvevőnek ki is kell hívnia valakit, aki remélhetőleg szintén vállalja a narancsos fotót, és egy újabb embert hív ki.
A magyarországi kampány 2017. május 10-én indult a Café Flore Matin et Soir-ban, amelyet a Viola Violetta Florals virágüzlet is támogatott egyedülálló virágdekorációival és mini narancsfáival. A Cointreau Fizz kóstoló mellett a Levegő Munkacsoport és a Cointreau magyarországi képviselője bemutatta a kampány társadalmi felelősségvállalási koncepcióját.
A Levegő Munkacsoport örömmel csatlakozott ehhez a kezdeményezéshez. Független társadalmi szervezetként azért dolgoznak, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Számukra fontos, hogy a Cointreau felelős gondolkodásával a környezetvédelem ügyébe bekapcsolódik, így hozzájárulva a jövő generációk életminőségének javulásához. Ezzel a faültetési eseménnyel kezdetét veszi az “Egy iroda egy fa” program is, ami minden felelős cég, vállalkozás, szervezet számára felkínálja a lehetőséget, hogy tegyen a környezetvédelemért azzal, hogy akár a szűken értelmezett környezetében, az irodája közelében elültet és gondoz egy fát.
Csatlakozzatok minél többen ehhez a kezdeményezéshez, hogy minél több fát ültethessünk a zöld Magyarországért is! #1narancs1fa
A nemzetközi kampányról bővebben itt
Az kampány magyar Facebook-oldala
Támogató partnerek:
Levegő Munkacsoport
Viola Violetta Florals
Café Flore Matin et Soir
Sajtóanyag alapján szerkesztette: Farkas Krisztián
Ha tetszett a poszt, akkor csatlakozz a Koktél Bloghoz a Facebookon és az Instagramon!