A tavalyi értékesítési adatok alapján a The Spirits Business összeállította a világ tíz legjobban fogyó skót whiskymárkáját. Scotchstatisztika.
2,5 millió rekeszt* adtak el 2012-ben, 14%-os csökkenést produkálva 2011-hez képest.
A Belvedere-csoporthoz tartozó William Peel a vezető skót whiskymárka Franciaországban, azonban a jelenlegi top 10 legnagyobb vesztesének számítanak, hiszen a legnagyobb 2012-es recessziót tudhatják magukénak, ezért vissza is estek a tavalyi hetedik helyről, melyen akkor a The Famous Grouse márkával osztoztak.
A Digaeo tulajdonában álló márka 2,5 millió rekeszt értékesített 2012-ben, hasonlóan a 2011-es esztendőhöz.
2,6 millió rekeszt adtak el 2012-ben, 13%-os növekedést elérve 2011-hez viszonyítva, amivel a legintenzívebb fejlődést produkálták a top 10-ben.
A Bacardihoz tartozó William Lawson’s márka az erőteljes orosz piaci jelenlétének köszönhetően az elmúlt öt esztendőben a 13. helyről jutott el a mostani pozícióig.
3 millió rekeszt értékesítettek tavaly, 6%-os csökkenést produkálva a 2011-es esztendőhöz képest.
A szintén a Bacardihoz tartozó és Amerikában népszerű márka 2011-hez képest egy helyet visszacsúszott 2012-ben.
3,2 millió rekeszt adtak el 2012-ben, 10%-os növekedést elérve 2011-hez viszonyítva.
Az Edrington-csoport márkája erős innovációjának köszönhetően egy helyet javított 2012-ben.
4,5 millió rekeszt értékesítettek a tavalyi évben, 10%-os csökkenést produkálva 2011-hez képest.
A William Grant & Sons’ márkája a recesszió ellenére 2012-ben is megőrizte ötödik helyét.
4,6 millió rekesszel fogyott 2012-ben, 4%-kal kevesebb, mint 2011-ben.
A Digaeo márkája leginkább amerikai, délkelet-ázsiai és dél-európai piacainak köszönheti előkelő pozícióját.
4,8 millió rekeszt adtak el a 2012-es esztendőben, 2%-os csökkenést produkálva 2011-hez képest.
Az ázsiai, valamint az európai térségben piacvezető és a Pernod Ricardhoz tartozó Chivas Regal a Willam Grant’s termékeit taszította le a dobogóról.
5,8 millió rekeszt értékesítettek 2012-ben, 11%-os csökkenést produkálva 2011-hez viszonyítva.
A szintén a Pernod Ricard tulajdonában álló Ballantine’s értékesítési adatai drasztikusan csökkentek a tavalyi évben, azonban még ez is bőven elegendő volt a második helyre.
19,7 millió (!) rekesszel fogyott 2012-ben, 9%-kal több mint 2011-ben.
A korábban már itt a Koktél Blogon részletesen bemutatott Johnnie Walker a Digaeo kötelékébe tartozik és hosszú ideje magasan vezet a skót whiskyk eladási versenyében, 2009 óta folyamatos növekedést produkálva.
*Egy rekesznyi mennyiség alatt 9 liter whiskyt értünk.
Ha tesztett a poszt, akkor csatlakozz a Koktél Blog Facebook-oldalához!